.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کاهش 11 درصدی مصرف برق در سه روز اول هدفمندی یارانه‌ها
کاهش 11 درصدی مصرف برق در سه روز اول هدفمندی یارانه‌ها

معاون وزیر نیرو اعلام کرد: مصرف برق در سه روز نخست اجرای هدفمندی یارانه‌ها در حالی حدود 11 درصد در هر شبانه‌روز کاهش داشت که این کاهش بدون هیچ‌گونه تغییرات آب و هوایی اتفاق افتاده است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از  شبکه ایران، "محمد بهزاد" در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هفت دهک جامعه با رعایت الگوی مصرف زیر چهار هزار تومان اضافه هزینه برق خواهند داشت، گفت: افزایش هزینه برق تا دهک ششم حدود 3600 تومان در هر ماه خواهد بود، ضمن اینکه برای هر خانواده چهار نفره این هزینه به ازای هر نفر 900 تومان است .
بهزاد افزود: دهک هفتم با حدود 10 درصد صرفه‌جویی فقط حدود 4 هزار تومان اضافه هزینه برق خواهد داشت، همچنین دهک‌های بعدی نیز اگر صرفه‌جویی حدود 20 درصد داشته باشند می‌توانند به پله‌های پایین‌تر برسانند و از مزایای مربوط استفاده کنند.
معاون وزیر نیرو متوسط هر کیلو وات ساعت مصرف در تعرفه تجاری را 1200 ریال اعلام کرد و اظهارداشت: اگر واحدهای تجاری حدود 40 درصد مصرف خود را کاهش دهند، 50 درصد از صورتحساب برق آنها کم می‌شود.
به گزارش مهر، وی با اشاره به تاثیرات اندک افزایش قیمت برق در قیمت تمام شده کالاها اشاره کرد و گفت: افزایش هزینه برق به ازای تولید هر کیلو سیمان 19 ریال و برای تولید یکدستگاه یخچال 500 تومان و برای تولید یک جفت کفش فقط 4 تومان خواهد بود.
بهزاد، الگوی مصرف در بخش خانگی در فصل عادی را 200 کیلو وات ساعت در یک ماه اعلام کرد و گفت: میانگین مصرف کشور خیلی بالاتر از میانگین جهانی است.
وی افزود:‌ ما در سال، 190 میلیارد کیلووات ساعت برق مصرف می‌کنیم که می‌توان 50 میلیارد آن را بدون اینکه در رفاه مردم اشکالی ایجاد کند، صرفه‌جویی کرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.088 seconds.